بازدید 9961
با تحولات منطقه و جهان

انفجار  مهیب در پایگاه نظامیان ترکیه در سوریه/ توافق طالبان و احمد مسعود برای توقف موقت درگیری‌های نظامی/ آماده باش ارتش اسرائیل در مرز با لبنان/ قدردانی وزیر خارجه از قطر و عمان

انفجار  مهیب در پایگاه نظامیان ترکیه در سوریه، توافق طالبان و احمد مسعود برای توقف موقت درگیری‌های نظامی، آماده باش ارتش اسرائیل در مرز با لبنان، قدردانی وزیر خارجه از قطر و عمان و برنامه انگلیس برای ایجاد پایگاه نظامی در شرق یمن، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۸۹۷۵۲
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۶ 27 August 2023

انفجار  مهیب در پایگاه نظامیان ترکیه در سوریه/ توافق طالبان و احمد مسعود برای توقف موقت درگیری‌های نظامی/ آماده باش ارتش اسرائیل در مرز با لبنان/ قدردانی وزیرخارجه از قطر و عمان

بین الملل تابناک: انفجار  مهیب در پایگاه نظامیان ترکیه در سوریه، توافق طالبان و احمد مسعود برای توقف موقت درگیری‌های نظامی، آماده باش ارتش اسرائیل در مرز با لبنان، قدردانی وزیر خارجه از قطر و عمان و برنامه انگلیس برای ایجاد پایگاه نظامی در شرق یمن، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

انفجار  مهیب در پایگاه نظامیان ترکیه در سوریه

بامداد یکشنبه، رسانه‌های محلی از وقوع انفجار مهیب در یک پایگاه نظامی متعلق به ترکیه در شمالی غربی سوریه خبر دادند.

خبرنگار شبکه «المیادین» از سوریه گزارش داد: «انفجار مهیبی در پایگاه نظامی ترکیه در روستای العیون واقع در حومه شهرک مارع در منطقه اعزاز واقع در ریف شمالی حلب رخ داده است.»

گروه معارض دیده‌بان سوریه نیز با انتشار این خبر، توضیح داد: «بر اثر این انفجار، بخشی از پایگاه نظامی ترکیه دچار آتش‌سوزی شد؛ اما تاکنون دلیل انفجار یا میزان خسارات و تلفات احتمالی مشخص نشده است».

از سوی دیگر، گفته می‌شود نیروهای پشتیبانی ارتش سوریه و نیروهای دفاع ملی این کشور به همراه پلیس نظامی روسیه برای تدارک آغاز عملیات علیه باقیمانده‌های گروه تروریستی داعش در مثلث حماه-رقه-دیرالزور، وارد فرودگاه نظامی الطبقه در غرب شهر رقه شدند.

توافق طالبان و احمد مسعود برای توقف موقت درگیری‌های نظامی

عضو هیأت فرستاده شده از طرف هواداران احمد مسعود، رهبر جبهه مقاومت ملی افغانستان که مقر اصلی آن دره معروف پنجشیر است، گفت : در پی مذاکرات با طالبان، دو طرف موقت بر پرهیز از درگیری نظامی توافق کردند.

در این نشست، طالبان در ترکیب یک هیات شش نفری به رهبری محمد محسن هاشمی، معاون بخش اطلاعات با یک هیات دوازده نفری طرفداران احمد مسعود به رهبری محمد الماس زاهد گفت‌وگو کردند.

محمد علم ایزدیار، یک عضو هیأت هواداران مسعود در صفحه خود در فیسبوک نوشت: در این گفت‌وگوی سه ساعته با طالبان، افزون بر مسائل دیگر توافق شد، دو طرف از حمله بر مواضع یکدیگر خودداری کنند.

وی افزود: پس از سه ساعت بحث قرار شد، هیأت دو طرف پیام طرفین را با رهبران خود در میان بگذارند و مذاکرات برای دستیابی به یک صلح و ثبات دائم در افغانستان از سر گرفته شود و تا برگزاری دور دوم مذاکرات طرفین هیچ گونه حمله نظامی علیه مواضع یکدیگر نداشته باشند.

این درحالی است که طالبان می گوید، در گفت وگوی دیروز خواهان حل مساله پنجشیر شدند؛ اما نیروهای مخالف می‌خواهند درباره ساختار نظام آینده با طالبان گفت‌وگو کنند.

انعام الله سمنگانی، عضو کمیسیون فرهنگی طالبان ضمن تأیید این دیدار با مخالفان اعلام کرد که این گروه درباره حل مساله پنجشیر با آنان گفت‌وگو کرده است؛ اما نیروهای طرفدار احمد مسعود، خواهان گفت‌وگو درباره ساختار دولت آینده بودند. از همین روی، این مذاکرات پیشرفت چندانی نداشته است.

سمنگانی افزود:هیأتی که از پنجشیر آمده بود، بیشتر بر ساختار کل نظام یا دولت تمرکز داشتند؛ اما چون میان خواسته‌ها تفاوت زیادی بود، تصمیم گرفته شد هیأت‌های دو طرف پیام‌ها دریافتی را به رهبران خود برسانند.

این گفت‌وگوها در حالی آغاز شدند که دو طرف نسبت به هرگونه استفاده از گزینه‌های نظامی علیه یکدیگر هشدار دادند.

حامد سیفی، عضو جبهه مخالف طالبان نیز گفت: ما هنوز منتظر نتیجه مذاکرات هستیم. در کنار این اقدامات، تمامی اقدامات نظامی ما در جبهه مقاومت نیز وجود دارد.

احمد مسعود در گفت‌وگو با بنگاه خبر پراکنی لندن گفته بود که اگر حکومت ‌فراگیر و مورد قبولی برای تمامی طرف‌ها ایجاد نشود، افغانستان به لحاظ سیاسی و اقتصادی منزوی خواهد شد.

احمد مسعود، فرمانده نیروهای مخالف طالبان گفت: ما در حال صحبت و مذاکره با طالبان هستیم، اما بسیاری از کشورها مانند کانادا اعلام کردند، در صورت روی کار آمدن یک دولت یک طرفه، این گروه را به رسمیت نمی‌شناسند و همه این اقدامات موجب آسیب دیدن مردم افغانستان می شود، در حالی که طالبان همیشه مدعی آن است که یک حکومت فراگیر را در افغانستان ایجاد کرده است.

آماده باش ارتش اسرائیل در مرز با لبنان

نیروهای رژیم صهیونیستی در مرز با لبنان به حالت آماده باش درآمدند.

به گزارش شبکه خبری المیادین، در پی فعالیت عمرانی لبنان در مرز طی روز شنبه، ارتش رژیم صهیونیستی پهپادی را به منطقه کفرشوبا در جنوب لبنان پرتاب کرد و نیروهای این رژیم در پایگاه‌هایشان در منطقه مذکور به حالت آماده باش درآمدند.

در این راستا، علی حمیه، وزیر مشاغل و حمل و نقل لبنان در جریان افتتاح پروژه آسفالت کردن جاده برکه بعثائیل-السماقه در کفرشوبا در جنوب لبنان گفت: لبنان در تمام خاک خود حضور دارد و از یک وجب آن نمی‌گذرد. ما به بازسازی مرزهای لبنان با فلسطین اشغالی ادامه می‌دهیم و منتظر اجازه هیچ کسی نیستیم.

وی گفت: آماده باش اسرائیل در مرزها، تکراری است و هیچ معنایی ندارد. ساکنان روستاهای مرزی می‌توانند ساختمان‌هایی را در اطراف این جاده بسازند. این جاده برای ساکنان مفید خواهد بود و پایداری آن‌ها را در برابر دشمن صهیونیستی تقویت خواهد کرد.

قاسم هاشم، نماینده لبنانی نیز گفت: آسفالته کردن این جاده، آغازی برای مرحله جدید توسعه مطلوب و در راستای تکمیل آزادسازی جنوب لبنان است. دشمن اسرائیلی از هرگونه تحرکات در مرزهایش با لبنان می‌ترسد.

قدردانی وزیرخارجه از قطر و عمان

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، شنبه چهارم شهریور ماه علاوه بر گفت‌وگوی تلفنی با همتای عمانی، با نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر هم تلفنی به رایزنی پرداخت.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگوی تلفنی با «شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر، درباره موضوعات مورد علاقه دو کشور به بحث و رایزنی پرداخت.

امیرعبداللهیان روابط دوستانه و نزدیک جمهوری اسلامی ایران و دولت قطر را مورد اشاره قرار داد و بر گسترش مناسبات دوجانبه تأکید کرد. 

به گزارش فارس، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین عصر روز شنبه چهارم شهریور ماه با «بدر البوسعیدی» همتای عمانی تلفنی گفت‌و‌گو کرد. موضوعات دوجانبه و همچنین روند گفت‌وگوهای رفع تحریم‌ها از جمله موارد مورد رایزنی در این تماس تلفنی بود.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران همچنین در گفت‌وگوی تلفنی روز شنبه‌ با همتای قطری از نقش مثبت دولت قطر و تلاش‌های سازنده مقامات عالی رتبه این کشور در مناسبات منطقه‌ای و بین‌المللی و همچنین نقش سازنده این کشور در کمک به آزادسازی اموال مسدود شده ایران تقدیر کرد.

گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان با وزرای خارجه قطر و عمان پس از تحولات اخیر و توافق ایران و آمریکا برای تبادل زندانیان و آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده ایران در کره جنوبی صورت می‌گیرد.

برنامه انگلیس برای ایجاد پایگاه نظامی در شرق یمن

منابع از تلاش انگلیس برای ایجاد پایگاه نظامی در استان حضرموت در شرق یمن خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری ۲۶ سپتامبر، منابع یمنی اعلام کردند: نیروهای انگلیسی در استان حضرموت در شرق یمن با حمایت نیروهای امارات به مزارع الشین منتقل شده‌اند.

این منابع اعلام کردند: این نیروها از این منطقه برای ایجاد پایگاه نظامی استفاده می‌کنند. این در حالی است که ساکنان این منطقه با حضور آن‌ها مخالفت کرده‌اند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲۹
با سلام : به نظر این خبر کم اهمیت تر از اخبار ارائه شده نیست :

فضاپيماي اسپيس‌ايكس دراگون روز گذشته در قالب ماموريت اسپيس ايكس كرو7 با فرماندهي ياسمين مقبلي فضانوردي ايراني تبار از مركز فضايي كندي در فلوريداي امريكا به سمت ايستگاه فضايي بين‌المللي پرواز كرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
زن ایرانی در سزمین کفر به فضا مسافرت می کند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
اگر در ایران بود، برای شوهرش قرمه سبزی
درست می کرد و یک دوجین بچه قد و نیم قد به دنیا می آورد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
نظر انسیه خزئلی در مورد نازنین مقبلی چیست؟
ناشناس
| France |
۱۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
✅طالبان حضور زنان در پارک را هم ممنوع کرد

? «خالد حنفی»، وزیر امر به معروف و نهی از منکر طالبان روز شنبه چهارم شهریور (۲۶ اوت) در سفرش به استان بامیان دستور داد که ورود زنان به پارک تفریحی بند امیر منع شود.

? او در یک نشست در میان شماری از ساکنان بامیان گفت که نیروهای امنیتی طالبان، علمای دینی و کارکنان وزارت امر به معروف و نهی از منکر، باید مانع ورود زنان به پارک ملی بند امیر شوند/


خدا لعنت کند قطری ها را که این گروه مزخرف را به افغانستان
بازگرداندند با لابی هایی که در زمان ترامپ انجام دادند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
آیا با حجاب و آن هم از نوع برترش می توان به فضا رفت؟
ناشناس
| France |
۱۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
بووووووووررررررررررسسسسسسس مثبت ۵۰۰۰۰ واحد
دیروز هم مثبت ۴۵۰۰۰ واحد

بدوووووووووو بدووووووووووو بدوووووووووو
اتش زدن به مالشان
بدوووووووووووووووووووو
استاد خاندوزی اراده فرمودند ۲ روز بورس مثبت گردد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
آمریکا به زنان اهمیت میده درکشورهای اسلامی زنان را بخاطر تارمو دربند میکشند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
سیاسی بازی همش من اینو نمیشناسم حتما پشت ایران صحبت کرده که بهش اجازه دادن بره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
ناشناسی که میگه ایران بود بچه دار بود و قرمزه سبزی درست میکرد بهتر بدونی هدف اصلی انسان و دنیا تولید مثله نه رفتن به کرات همسایه دلیلش مشخص نیست از همه چیز نشان از این داره هدف اصلی دنیا این بود و بسیار هم نظم و ترتیب داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
پاسخ 12.36 : هدف انسانها رسیدن به کمال است وشکوفایی استعدادهایشان.با همین نگاه شما وهمفکرانتان است که اینهمه درجامعه برای یک تار مو هیاهو بپا کردین
محمد محسن هاشمی معاون بخش اطلاات؟؟؟!!!
جمله خیلی تهرانی شده، خخخخخخخخ... اطلاعات درسته.
تابناک عزیز سلام
چرا چند روزی هست که از بسته ویژه خبری و فوتو نیوز تابناک خبری نیست ؟
اتفاقی افتاده ؟
خبرگزاری بلومبرگ:
از توافق نانوشته ایران و امریکا خبر داد.
مقامات کاخ سفید می گویند تحریم نفت تهران را شُل کرده‌اند.
نفت ایران با تخفیف ۱۰ دلار در هر بشکه به چین فروخته می‌شود.
ورود نفت ایران به بازار می‌تواند به پیروزی مجدد بایدن در انتخابات کمک کند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
آمریکا بزانو درآمده تا قله راهی نیست
یک هفته از تخلیه 800 هزار بشکه محموله نفت‌کش «سوئز راجان» متعلق به ایران توسط آمریکا به ارزش ۵۶ میلیون دلار گذشت. دریغ از یک خبر در این مورد در رسانه های ایران.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
دنبال اینگونه اخبار در رسانه های ایران نباش ما در اوج آسمان هستیم
بسیار جالب است. در حالی که مقامات در ایران از عضویت در بریکس در حال شادمانی و پُز دادن هستند، عربستان گفته که فعلا دعوتنامه برای پیوستن به بریکس را نمی پذیرید. وزیر خارجه سعودی در این رابطه گفته، در حال بررسی هستیم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
به غیر از چین، بریکس اجتماع کشورهایی با اقتصاد ورشکسته است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
مطمئن باش که امریکا به عربستان اجازه نخواهد داد وارد بریکس بشود قدرت گیری بریگس یعنی تضعیف غرب
عربستان توان مخالفت با امریکا را نخواهد داشت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
امارات وعربستان روابط اقتصادی بسیار گسترده ای با چین دارند
مولوی نقشبندی را آزاد کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
تروریست حکمش اعدامه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
فقط اعدام در ملاء عام
از تیترهای خبری تابناک ، به نظر می رسه فشارهای امنیتی جهت سانسور افزایش یافته است .
چرا پاکستان و طالبان تمام فرماندهان مردمی افغان را در حمله هوایی خود کشت اما شاه مسعود را زنده گذاشت ؟؟؟
کارخانجات اسنوا را ۱۵ روز تعطیل کردند که اتوبوسهای سرویس کارخانه را برای اربعین استفاده کنند این یک نمونه از تلاش در جهت پیشرفت اقتصاد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
آب بریز آنجاییکه میسوزه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
تعطیلات تابستانیه
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی